OBCHODNÉ PODMIENKY

I. Základné ustanovenie

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“)

konateľ spoločnosti: Ing. Balázs Bordács

spoločnosť: BGB Solutions, s.r.o., Zlievarenská 2269/3, 945 01 Komárno

IČO: 47 174 153
DIČ: 2023778207
so sídlom: zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka č. 34349/N, kontaktné údaje:
e-mail: zeriavy@bgb.sk
telefón: +421 907 240 165
www.bgb.sk
(ďalej len „obchodník“)
 

 2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi obchodníkom a fyzickou osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej len „spotrebiteľ") prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese www.bgb-eshop.sk (ďalej len „internetový obchod").

3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

 

II. Informácie o tovare a cenách

1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivých tovarov v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený poštou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.

2. Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.

3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípade, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne obchodník so spotrebiteľom inak.

 

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

1. Náklady vzniknuté spotrebiteľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí spotrebiteľ sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

2. Spotrebiteľ realizuje objednávku tovaru týmito spôsobmi:

  • prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom obchode,
  • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

3. Pri zadávaní objednávky si spotrebiteľ vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.

4. Pred odoslaním objednávky je spotrebiteľovi umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle spotrebiteľ obchodníkovi kliknutím na tlačidlo „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie spotrebiteľa o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.

5. Okamžite po obdržaní objednávky zašle obchodník spotrebiteľovi potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú spotrebiteľ pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky obchodníka. Kúpna zmluva je uzatvorená až po prijatí objednávky obchodníkom. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu spotrebiteľa. / Okamžite po obdržaní objednávky zašle obchodník spotrebiteľovi potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú spotrebiteľ pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky obchodníka. Kúpna zmluva je uzatvorená potvrdením objednávky obchodníkom na emailovú adresu spotrebiteľa.

6. V prípade, že niektorý z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže obchodník splniť, zašle spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením spotrebiteľa o prijatie tejto ponuky obchodníkovi na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.

7. Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Spotrebiteľ môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je spotrebiteľovi doručené oznámenie o prijatí objednávky obchodníkom. Spotrebiteľ môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo email obchodníka uvedený v týchto obchodných podmienkach.

8. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je obchodník povinný dodať spotrebiteľovi tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že spotrebiteľovi bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Obchodník informuje spotrebiteľa o chybe bez zbytočného odkladu a zašle spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí spotrebiteľom na emailovú adresu obchodníka.

 

IV. Zákaznícky účet

1. Na základe registrácie spotrebiteľa vykonanej v internetovom obchode môže spotrebiteľ pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže spotrebiteľ vykonávať objednávanie tovaru. Spotrebiteľ môže objednávať tovar tiež bez registrácie.

2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je spotrebiteľ povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je spotrebiteľ pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené spotrebiteľom v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.

3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Spotrebiteľ je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

4. Spotrebiteľ nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

5. Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď spotrebiteľ svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď spotrebiteľ poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.

6. Spotrebiteľ berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia obchodníka, popr. nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia tretích osôb.

 

V. Platobné podmienky a dodanie tovaru

1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ uhradiť nasledovnými spôsobmi:

  • bezhotovostne prevodom na bankový účet obchodníka IBAN: SK 2109 0000 0000 5042959300, vedený v banke Slovenská Sporiteľňa,
  • bezhotovostne platobnou kartou,

2. Spoločne s kúpnou cenou je spotrebiteľ povinný uhradiť obchodníkovi náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.

3. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok spotrebiteľa uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet obchodníka.

4. Obchodník nepožaduje od spotrebiteľa vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovar nie je zálohou.

5. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť spotrebiteľovi účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín

6. Tovar je spotrebiteľovi doručený:

  • na adresu určenú spotrebiteľom v objednávke.

7. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.

8. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke spotrebiteľa a v potvrdení objednávky obchodníkom. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného požiadavky spotrebiteľa, nesie spotrebiteľ riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

9. Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené spotrebiteľom v objednávke, je spotrebiteľ povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane spotrebiteľa nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je spotrebiteľ povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

10. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je spotrebiteľ povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí spotrebiteľ zásielku od prepravcu prevziať.

11. Obchodník vystaví spotrebiteľovi daňový doklad - faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu spotrebiteľa. / Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.

12. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnou skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal spotrebiteľ povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.

VI. Odstúpenie od zmluvy

1. Spotrebiteľ, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

2. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu) alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, a zároveň ak obchodník včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od kúpnej zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy (v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má spotrebiteľ podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od kúpnej zmluvy.

3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní

  • okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom kúpnej zmluvy objednaný tovar, ktorý sa dodáva oddelene
  • okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
  • okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar, ktorý je dodávaný počas vymedzeného obdobia.

4. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:

  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť,
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  • predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  • poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa obchodník zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

5. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí spotrebiteľ odoslať akékoľvek jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od kúpnej zmluvy a to v stanovenej lehote podľa ods. 3 článku VI týchto obchodných podmienok. 6. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy poskytovaný obchodníkom. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle spotrebiteľ na emailovú alebo doručovaciu adresu obchodníka uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Obchodník potvrdí spotrebiteľovi bezodkladne prijatie formulára.

7. Spotrebiteľ, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť obchodníkovi tovar do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy obchodníkovi. Spotrebiteľ nesie náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.

8. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, vráti mu obchodník bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Obchodník vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým spotrebiteľ súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

9. Ak spotrebiteľ zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý obchodník ponúka, vráti obchodník spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

10. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, nie je obchodník povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar obchodníkovi odoslal.

11. Tovar musí vrátiť spotrebiteľ obchodníkovi nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknuté na tovare je obchodník oprávnený jednostranne započítať proti nároku spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.

12. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Obchodník bezodkladne informuje spotrebiteľa prostredníctvo emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným spotrebiteľom.

 

VII. Práva z vadného plnenia a reklamačný poriadok

1. Obchodník zodpovedá za vady tovaru podľa príslušných stanovení Obchodného zákonníka. Spotrebiteľ, je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Obchodníka, ak zo záručného listu alebo zo zmluvy nevyplýva, že reklamáciu uplatňuje u Obchodníka určenej inej osoby.

2. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné podmienky.

3. Spotrebiteľ je povinný prezrieť objednaný tovar pri jeho prevzatí. Ak Spotrebiteľ tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri jeho prehliadke len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.

4. Spotrebiteľ môže uplatňovať nároky z vád tovaru po súčasnom predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom, ak bol dodaný výrobcom a dokladom o zaplatení. Spotrebiteľ ku reklamovanému tovaru vždy priloží ním podpísaný písomný záznam, v ktorom uvedie vady, pre ktoré tovar reklamuje.

5. Tovar na reklamáciu môže Spotrebiteľ zaslať Obchodníkovi poštou alebo kuriérskou službou na adresu sídla Obchodníka, ak sa nedohodne Obchodník so Spotrebiteľom inak. Reklamovaný tovar zaslaný na dobierku Obchodníkovi, Obchodník nepreberá. Pred zaslaním tovaru na reklamáciu Spotrebiteľ informuje Obchodníka o vadách tovaru na tel. čísle +421 907 240 165 alebo e-mailom na
adrese zeriavy@bgb.sk, alebo písomným oznámením zaslaným poštou na adresu sídla Obchodníka. V oznámení reklamácie podľa tohto bodu Spotrebiteľ uvedie:
- číslo objednávky,
- číslo daňového dokladu/faktúry (zaslať aj fotokópiu),
- presný názov výrobku a jeho špecifikácia,
- výrobné číslo, ktoré môže byť uvedené v záručnom liste, na krabici či na samotnom tovare,
- záznam s podrobným popisom závady a podrobným popisom podmienok pri ktorých sa závada prejavuje,
- prípadnú fotodokumentáciu.

6. Po takomto zaslaní reklamácie, Spotrebiteľ vyčká na pokyny Predávajúceho o ďalšom postupe.

7. Náklady na dopravu reklamovaného výrobku späť Spotrebiteľovi po vybavení reklamácie budú v prípade uznania reklamácie uhradené Obchodníkom. Spotrebiteľ je povinný tovar zasielaný na reklamáciu zabaliť do vhodného dostatočne pevného obalu, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. Reklamačné konanie začína dňom prijatia tovaru Obchodníkom, nie dátumom odoslania reklamovaného tovaru na prepravu.

8. Spotrebiteľ je povinný podať správu Obchodníkovi o vadách tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo Spotrebiteľ vady zistil, Spotrebiteľ pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť podľa § 427 ods.1 a 2 Obchodného zákonníka, alebo sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od doby dodania tovaru, prípadne od dôjdenia tovaru do miesta určenia určeného v zmluve. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, platí namiesto tejto lehoty záručná doba. Každú reklamáciu vybaví Obchodník bez zbytočného odkladu a o jej priebehu Spotrebiteľa informujeme, a to najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie výhradne reklamačným záznamom, protokolom.

9. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za tovar bez vád, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

10. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.

11. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením, znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa. Záruka sa nevzťahuje tiež na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach. Záruka sa tiež nevzťahuje na tovar, ktorý javí známky násilného pokusu o otvorenie.

12. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené:
• mechanickým poškodením tovaru, ktoré spôsobil Spotrebiteľ po prevzatí produktu,
• používaním tovaru v rozpore s inštrukciami výrobcu,
• používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú prostrediu, pre ktorý je tovar určený,
• neodborným zásahom pri používaní alebo zanedbaním starostlivosti a údržby tovaru,
• nadmerným zaťažovaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii k tovaru, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
• pri preprave produktu po prevzatí Spotrebiteľom,
• vodou, ohňom, statickou alebo atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
• použitím iných komponentov, než sú komponenty použité výrobcom, dodávateľom alebo predajcom,
• opravou alebo úpravou tovaru osobami, ktoré nie sú oprávnené na vykonávanie záručných opráv,
• opotrebovaním, charakteristickým pre daný materiál alebo použitie.


Ak bude Spotrebiteľ reklamovať vyššie uvedené vady, reklamácia môže byť odôvodnene zamietnutá.


13. Obchodník ukončí reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru alebo odovzdaním tovaru vymeneného za vadný tovar,
b) vrátením kúpnej ceny tovaru,
c) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
d) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.


O výsledku reklamácie bude Spotrebiteľ informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, resp. e-mailom a zároveň mu bude tovar a reklamačný protokol doručený poštou, resp. kuriérskou službou. Prepravu tovaru, späť k zákazníkovi po uznaní reklamácie, zabezpečuje predajca zásielkovou službou na svoje náklady.


14. Záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu objednaného tovaru v súlade s príslušnými podmienkami podľa Obchodného zákonníka (§429 a nasl.). U vybraných produktov je výrobcom záruka obmedzená.

15. Záručný list sa vystavuje na žiadosť Spotrebiteľa. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.

16. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej Spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

17. V prípade výmeny tovaru za nový dostane Spotrebiteľ doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodne vystavenej faktúry a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od dodania nového tovaru, ale iba na nový tovar.

18. Ak ide o vadu tovaru, ktorú je možné odstrániť, Obchodník vadu odstráni. Pokiaľ nie je možné vadu tovaru odstrániť a povaha vady nebráni obvyklému užívaniu tovaru, môže sa Obchodník so Spotrebiteľom dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu reklamovať.

19. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať, má Spotrebiteľ právo na výmenu tovaru za tovar s rovnakými vlastnosťami alebo podobnými vlastnosťami alebo môže od zmluvy odstúpiť.
Odstrániteľnou vadou je vada tovaru, ktorej odstránením neutrpí vzhľad, funkcia a akosť tovaru. Ak ide o odstrániteľné vady, môže Spotrebiteľ požadovať:
- bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady,
- výmenu vadnej súčiastky alebo dielca, ak sa vady týkajú iba súčiastky alebo dielca,
- výmenu tovaru ak tento ešte nebol použitý.

20. Neodstrániteľnou vadu je vada, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať. Ak v týchto Obchodných podmienkach nie je ustanovené inak môže Spotrebiteľ požadovať výmenu vadného tovaru za tovar bez vád. Ak výmena tovaru podľa predchádzajúcej vety tohto bodu nie je možná, má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť.

21. Pri porušení zmluvy podstatným spôsobom sa právne vzťahy medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom spravujú príslušnými ustanoveniami § 436 a nasl. Obchodného zákonníka.

22. Ak je dodaním tovaru s vadami kúpna zmluva porušená nepodstatným spôsobom, spravujú sa nároky z takýchto vád tovaru podľa ustanovenia § 437 a nasl. Obchodného zákonníka.

23. Na účely týchto Obchodných podmienok je porušenie zmluvy podstatné, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je podstatné.

24. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené Spotrebiteľom.

 

 

 

VIII. Doručovanie

1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

2. Obchodník doručuje spotrebiteľovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Spotrebiteľ doručuje obchodníkovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

 

IX. Osobné údaje

1. Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať. Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme iným spôsobom než za účelom plnenia zo zmluvy používať, okrem emailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia, pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení) odhlásiť. Emailová adresa bude na tento účel uchovávané po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.

2. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov TU.

 

X. Mimosúdne riešenie sporov

1. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom z kúpnej zmluvy.

2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

3. Obchodník je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

 

XI. Záverečné ustanovenie

1. Všetky dohody medzi obchodníkom a spotrebiteľom sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

2. Obchodník nie je vo vzťahu ku spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexy správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

3. Všetky práva k webovým stránkam obchodníka, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženie stránky, fotiek, filmov, grafik, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patrí obchodníkovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu obchodníka.

4. Obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Spotrebiteľ nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.

5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v elektronickej podobe.

6. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

  

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 09.08.2024